Nadat eerder al een samenwerking met Vereniging Circulair Friesland werd aangekondigd is SC Cambuur gister, samen met een zestal sponsoren, begonnen aan een zogenaamde CIRCO Track. Het doel hiervan is om de eigen bedrijfsvoering onder de loep te nemen en te kijken waar er kansen liggen op het gebied van duurzaamheid en circulariteit.
In de Reisburo Internoord Lounge in het Cambuur Stadion werd de eerste van in totaal drie sessies gehouden, waarbij onder meer Sierd Dijkman van SC Cambuur aan het woord kwam over de duurzaamheidsambities van de club en namens de Vereniging Circulair Friesland Nick Boersma de aandachtige luisteraars meenam in de Track. Vanuit de sponsorgroep was een mooie afvaardiging aanwezig van Wasgoed.com, Haan Reclamewerk, P. de Vries, NNRD, VHC ActiFood en CCI.
SC Cambuur is met het lidmaatschap van Circulair Friesland een voorloper op het gebied van duurzaamheid in het Nederlandse betaald voetbal en wil deze ambitie kracht bij zetten door concrete oplossingen te implementeren.
Over CIRCO Track
De CIRCO Track is een zorgvuldig opgebouwd en gevalideerd trainingsprogramma. Bedrijven maken tijdens de Track kennis met circulaire ontwerpprincipes en business modellen. Zij vertalen dit bovendien direct naar concrete plannen voor hun eigen producten en diensten. Onder begeleiding van ervaren CIRCO trainers en samen met gelijkgestemde bedrijven is er is veel ruimte om inzicht te delen en (keten-)samenwerkingen te vormen of te versterken.